Menu
Financiering
Funding & projectfinanciering
Belfoncier © - Land Acquisition Funding B2B
Het concept Belfoncier© mikt voornamelijk op bouwprojecten van aannemers, bouwpromotoren en projectontwikkelaars.
Om voldoende activiteiten te ontwikkelen zonder eigen bijkomende middelen neemt Belfoncier© het via Land Acquisition Funding op zich de gronden voor uw project te verwerven. Vervolgens wordt u de mogelijkheid geboden gebouwen en constructies op te richten zonder eigen voorafgaande financiering.
Verdere informatie en details worden besproken bij persoonlijk gesprek.
Om voldoende activiteiten te ontwikkelen zonder eigen bijkomende middelen neemt Belfoncier© het via Land Acquisition Funding op zich de gronden voor uw project te verwerven. Vervolgens wordt u de mogelijkheid geboden gebouwen en constructies op te richten zonder eigen voorafgaande financiering.
Verdere informatie en details worden besproken bij persoonlijk gesprek.
Belproject © - Project Development & Funding B2C
Het concept Belproject© beoogt de (her)ontwikkeling van gronden, afbraakpanden en verkavelbare gronden, op basis van een projectovereenkomst met de eigenaars.
De doelstelling is eigenaars zelf deel te laten nemen in het ontwikkelingsproces (co-ontwikkeling of co-development). Voorbeelden zijn gezamenlijk verkavelen van gronden, (pre)financiering van wegenis- en andere infrastructuur- en uitrustingswerken.
Verdere informatie en details worden besproken bij persoonlijk gesprek.
De doelstelling is eigenaars zelf deel te laten nemen in het ontwikkelingsproces (co-ontwikkeling of co-development). Voorbeelden zijn gezamenlijk verkavelen van gronden, (pre)financiering van wegenis- en andere infrastructuur- en uitrustingswerken.
Verdere informatie en details worden besproken bij persoonlijk gesprek.
Financiering en kapitaal (structured finance)
TradImBel voorziet een scala aan oplossingen en advies inzake kapitaal en financiering.
We starten een traject op, met duidelijke stappen en aandacht voor alle relevante aspecten.
TradImBel voorziet structuren op maat, gericht op optimalisatie, rendement en efficiëntie.
Mogelijkheden zijn onder meer onroerende leasing, sale and rent back, sale and lease back, rent and rent back, fiduciaire erfpacht tot zekerheid, ...
Verdere informatie en details worden besproken bij persoonlijk gesprek.
We starten een traject op, met duidelijke stappen en aandacht voor alle relevante aspecten.
TradImBel voorziet structuren op maat, gericht op optimalisatie, rendement en efficiëntie.
Mogelijkheden zijn onder meer onroerende leasing, sale and rent back, sale and lease back, rent and rent back, fiduciaire erfpacht tot zekerheid, ...
Verdere informatie en details worden besproken bij persoonlijk gesprek.
Vraag naar financiering en kapitaal
Voorafgaande opmerking: TradImBel biedt in het kader van de begeleiding bij funding en financiering van ondernemingen en projecten geen beleggingsinstrumenten aan, noch worden alternatieve financieringsdiensten verstrekt; de tussenkomst beperkt zich tot het begeleiden en adviseren van initiatiefnemers inzake vastgoedondernemingen en vastgoedprojecten die funding zoeken, en hen als potentiële kredietnemers en/of emittenten in contact te brengen met potentiële kredietverstrekkers resp. deelnemers voor een bilaterale onderhandeling tussen hen over de modaliteiten van een eventuele deelname aan de onderneming resp. in het project. Voor zover er sprake is van alternatieve financieringsdiensten of bemiddeling inzake hypothecair krediet wordt een beroep gedaan op erkende dienstverstrekkers.
In een aantal duidelijke stappen begeleiden wij u als initiatiefnemer naar de financiering die het beste bij uw vraag past.
Aan de hand van een stappenplan worden de volgende zaken opgevolgd:
1. Opstartfase: "Start up"
Om uw dossier correct op te starten willen we graag een helder beeld hebben van de financieringsbehoefte, en kiezen we voor een persoonlijke benadering. In deze fase is het vooral de bedoeling de grote lijnen van het verhaal op papier te zetten, als opbouw naar de plannen in de volgende fase.
2. Planningsfase: "Business Case"
In deze fase begeleiden wij u bij de uitwerking van de business case zoals een investeerder en financiële instelling dit verwacht. Analyse en haalbaarheid zijn hierbij kernwoorden. Er worden ook een aantal documenten opgemaakt, of beter gezegd “plannen”, die elke correcte investeerder en financiële instelling verwacht te mogen ontvangen. Zij geven ook een beter inzicht aan de initiatiefnemer zelf. Deze documenten zijn onder meer:
3. Financieringsfase: Concrete uitwerking en begeleiding naar potentiële deelnemers
De concrete uitwerking van de financieringsaanvraag zorgt ervoor dat alle relevante cijfers en kengetallen duidelijk en bekend zijn, altijd voorzien van een gedegen onderbouwing om de kans op slagen te bevorderen. Bijkomende documenten zijn in deze fase ook aangewezen, dit zijn onder meer:
Dit is een erg ruime doelgroep, en u kunt profiteren van onze goede contacten. Een “marketing plan” ten aanzien van potentiële investeerders wordt ontwikkeld, waarbij wij ons niet beperken tot voorzien van een “etalage” voor de toevallig passerende deelnemer of eender welke potentiële deelnemer, integendeel: dit is een actief en doelgericht proces.
Wij kunnen in voorkomend geval zelf participeren in uw project.
4. Opvolgingsfase
Verdere opvolging is belangrijk, zowel voor de initiatiefnemer als voor de deelnemers. Wij maken op regelmatige tijdstippen een stand van zaken op, voorzien met u een update van de documenten, bemiddelen waar nodig en proberen de verdere realisatie van de onderneming resp. het project constructief te ondersteunen.
Voor verdere informatie en opmaak van documenten kunt u ons steeds vrijblijvend contacteren.
Aan de hand van een stappenplan worden de volgende zaken opgevolgd:
1. Opstartfase: "Start up"
Om uw dossier correct op te starten willen we graag een helder beeld hebben van de financieringsbehoefte, en kiezen we voor een persoonlijke benadering. In deze fase is het vooral de bedoeling de grote lijnen van het verhaal op papier te zetten, als opbouw naar de plannen in de volgende fase.
2. Planningsfase: "Business Case"
In deze fase begeleiden wij u bij de uitwerking van de business case zoals een investeerder en financiële instelling dit verwacht. Analyse en haalbaarheid zijn hierbij kernwoorden. Er worden ook een aantal documenten opgemaakt, of beter gezegd “plannen”, die elke correcte investeerder en financiële instelling verwacht te mogen ontvangen. Zij geven ook een beter inzicht aan de initiatiefnemer zelf. Deze documenten zijn onder meer:
- Business plan (ondernemings/projectplan)
- Financieel plan.
3. Financieringsfase: Concrete uitwerking en begeleiding naar potentiële deelnemers
De concrete uitwerking van de financieringsaanvraag zorgt ervoor dat alle relevante cijfers en kengetallen duidelijk en bekend zijn, altijd voorzien van een gedegen onderbouwing om de kans op slagen te bevorderen. Bijkomende documenten zijn in deze fase ook aangewezen, dit zijn onder meer:
- Presentatie met kernelementen,
- Letter of intent,
- Due diligence.
Dit is een erg ruime doelgroep, en u kunt profiteren van onze goede contacten. Een “marketing plan” ten aanzien van potentiële investeerders wordt ontwikkeld, waarbij wij ons niet beperken tot voorzien van een “etalage” voor de toevallig passerende deelnemer of eender welke potentiële deelnemer, integendeel: dit is een actief en doelgericht proces.
Wij kunnen in voorkomend geval zelf participeren in uw project.
4. Opvolgingsfase
Verdere opvolging is belangrijk, zowel voor de initiatiefnemer als voor de deelnemers. Wij maken op regelmatige tijdstippen een stand van zaken op, voorzien met u een update van de documenten, bemiddelen waar nodig en proberen de verdere realisatie van de onderneming resp. het project constructief te ondersteunen.
Voor verdere informatie en opmaak van documenten kunt u ons steeds vrijblijvend contacteren.
Copyright TradImBel - Algemene Voorwaarden